Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 6, 2015

Road to Kampung Bayangan, Keningau

Cerita lalu bertarikh 14 Mac 2015

Apalah sangat berjanji dengan kawan aku sorang ni. Janji jam 10am tp aku 0% yakin ianya tidak akan berlaku hahaha...

Jam 11 juga jalan hahaha.

Riz1 fetch aku kat rumah then kami berdua bergerak ke keningau. H tak dapat ikut. Dia p kerja di hari sabtu.


Ni pertama kali brader ni ke keningau drive sendiri dan untuk pertama kali setelah resign dan pindah keluar keningau. Near 3 tahun kot hahhaha.

As usual jalan Kota Kinabalu - Papar - Kimanis - Keningau.

Sebelum panjat naik banjaran Crocker kami menikmati mengenang kembali tempat kami pernah eksiden hahha.

Turun Bukit Kimanis, brek hangit dan berasap. Direct workshop favourite aku. 

Pergi Workshop Tukar Brake Pad, Brake Pad mahal

Muhaha

Siap tukar brake pad kami ke masjid daerah then solat. Terus ke Kampuang Bayangan.



Ex-housemate aku akhirnya menamatkan zaman bujangnya dengan wanita pilihan hati.

Yes, ada juga linopot. Linopot ni makanan tradisi yang mana nasi dimasak dibungkus dengan daun. Aku tak dapat kelupis. Kalau dapat seronoknya aku hihiiii

Kat sini dapat jumpa balik kawan kawan yang masih setia menyumbang bakti di Keningau.

Lepas kenduri aku, Riz1, fred, alip dan mas p layan kupi kupi di Aw'Wan Coffee House. Last time datang sini dengan hatta. Dengan ucapan selepas melangkah keluar ialah aku tak kan datang lagi sini. Tapi kali ini berbeza. Banyak perubahan dari segi menu dan kopi yang dihidangkan seperti baru di brew hhahhaaa. Macam iklan nescafe pula.


Lepas minum minum aku melangkah masuk ke Hiap Lee tempat aku membeli belah untuk 3 tahun setengah di sini.

Elok nak balik Kota Kinabalu boleh pula Riz1 baru perasan yang bekas air dia tertingal kat Workshop. So terpaksa korbankan la kan hihii

Takpa, boleh minta tolong fred ambilkan.



Ini merupakan kali ke-2 aku pulang kembali ke Keningau =)

No comments: