Search This Blog

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 10, 2014

Brunei Darussalam - 7 Jun 2014 - Satu Percutian Bajet dan Ringkas

Ini merupakan hadiah hari jadi aku yang ke-31. Umur bukan rahsia bagi saya (petikan daripada kata-kata Amy Search masa Konsert Double Trouble di JB) ececehhhh hahaa.

Cerita utama iaitu:

Jalan Jalan ke Brunei

Misi pertama ke Brunei adalah dengan menukar duit Malaysia ke Brunei.

Money Changer Instant Produce menjadi lokasi penukaran wang. Orang miri panggil kedai ni --> money changer hotel 7

Terletak dicelah kedai-kedai blok di hadapan kawasan tokong cina yang ada pasar ikan. Dekat Public Bank. Kiranya, jika datang dari jalan Tanjung Lobang terus sahaja sampai jumpa tokong warna merah sebalah kiri yang sebelahnya ada pasar ikan. Masuk bulatan dan ambil lorong yang pukul 11 di antara celah-celah bangunan. Ikut flow jalan (sebab sehala) pastu alert ngan signboard Hotel 7.

Aku ngan H tukar BND75 sahaja.
(BND1 = RM2.60)

Wajah-wajah ceria melancong ke Negara Brunei Darussalam. Bingung juga sekejap nak tukar berapa duit brunei hahaa.

Ni haaa. Signboard dia. Cinonet je kan. Tanya en Google tak jumpa ya, tanya waze lagi la. Last-last tanya orang. Baru jumpa hahaha.

BND75 (habisss. Bawa balik BND1 ja haha)

Kereta team wan

Kereta yang digunakan oleh kami berlima

Jalan menuju ke sempadan agak senang sahaja bagi aku. Yang penting ke arah Kuala Baram. Jumpa emart tu dah kira betulla tu. Ikut sahaja signboard yang ada. Sampai jumpa signboard macam kat bawah ni haaa. Kalau x jumpa, memang la sesat se sesat sesatnya. Sebab signboard ni hanya berada beberapa meter sahaja dari sempadan.

Cool...takda orang. Tapi sebab kami semua special. Memang lambat sikit nak lepas sebab nak check Dokumen Perjalanan Terhad dan Passport Antarabangsa. Bila dah clear kami masuk ke Negara Brunei, masuk immigresen dia dahulu kemudia booth kastam. Dekat booth kastam Brunei ni. Kita kena bagi pas yang membenarkan kita memandu kereta di Negara Brunei. Kalau tiada jangan risau. Boleh buat pas tersebut serta merta yang penting tahu no chasis dan enjin (either one). Bawa sahaja geran kereta senang. Kereta sewa aku dah buat pas tersebut jadi tak perlu risau sangat dah aku hahaha

Yihaaaa. BANDAR SERI BEGAWAN

Berbanggalah Menggunakan Bahasa Melayu - respect..!!!!

Sebuah masjid di Kuala Belait

Kupon tol Jambatan Rasau, Kuala Belait bernilai BND3 sehala. Di sebelah miri pon ada tol berharga RM10 hanya kerana menyeberangi sungai dengan menggunakan Asean Bridge. Perbelanjaan wajib masuk Brunei. Kalau tidak, tak boleh masuk Brunei haha.

Teko di tengah bulatan. Dari Tol Jambatan Rasau kita akan jumpa satu bulatan, jadi ambil susur kiri dan terus sampai jumpa bulatan seperti di atas dan ambil pukul 3. Terus sahaja sampai jumpa destinasi lawatan yang pertama iaitu One Billionth Barrel Monument.  Jumpa sahaja binaan macam kat bawah ni sila masuk simpang yang lagi satu sebab simpang yang ada binaan ini ditutup untuk dilalui

Lokasi tempat ini di mukim Seria

Banyak berjalan luas pemandangan, banyak pemandangan luas pengalaman. Alhamdulillah. Sebenarnya semasa kami masuk ke Brunei kami hanya berpandukan hati dan perasaan sahaja kerana tiada peta yang boleh digunakan untuk ke Brunei. Semasa kami di Bulatan Teko di atas, kami masuk susur kiri terus ke Pekan Kuala Belait. Kami hilang arah. Kami berhenti di satu taman berdekatan dengan Pejabat Pos. Aku turun kereta dan bertanya kepada seorang makcik yang menaiki Honda CRV bagaimana untuk menuju ke One Billionth Barrel Monumen dan OGDC. Dia dengan murah hati berkata. Ikut saya, saya tunjuk jalan. Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar ...!!! Kami follow sahaja makcik ni sampai ke destinasi. Kami mengucapkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada makcik tu. Semoga Allah memberkati makcik. Kalau aku pon, aku akan bagi direction mulut sahaja tau hahahhaa.Makcik tu cakap dia kerja di Pejabat Pos Seria. Aku terfikir, rumah dia kat mana la kan...?? sebabnya, dari Kuala Belait ke Seria adalah jauh yer. Ermmm. Apa-apa pon. Terima kasih banyak-banyak makcik.

TIPS: MALU BERTANYA SESAT JALAN, RAJIN BERTANYA JUMPA JALAN

Fuiyohhhh...terus masuk tanker ya selepas di pam.

Pam minyak la kot ni kan. Kat mana-mana pon ada. Tengah-tengah padang, tepi laut, depan masjid tepi rumah.

Akhirnyaaaaa.....

We was here on 7th June 2014

Chewahhhhh

Ermmm. Ya... Thats me with my lovely wife. I love u so much.

Reverese Parking sokmo

Siap jalan-jalan ambil gambar kat monumen kami masuk kereta dan terus ke depan sampai jumpa satu tempat yang ada pelbagai replika bangunan, ada Science Centre. Mungkin Shell punya sebab merata-rata tempat ada logo Shell.

Tempat ini bernama Oil and Gas Discovery Centre

All of us including me as 'smartphone'man

Kalau hari ahad boleh main Traffic Games. Bawa go kart versi kayuh sendiri haha.

Perjalanan diteruskan dengan berpandukan peta pemberian staff OGDC ke arah Bandar Seri Begawan

Proton Satria di Brunei. Bangga aku sekejap sebagai rakyat Malaysia

Destinasi kedua ialah Masjid Jami' Asri Hassanal Bolkiah

Sangat indah dan cantik ye masjid ini. Dengar katanya kubah masjid ini diperbuat daripada emas. Wallahualam.

Masjid ini sangat besar.

Alhamdulillah aku dan H berpeluang menunaikan solat Zuhur dan Asar di masjid ini.

Ruang solat yang sangat selesa. Hiasan dalaman masjid yang penuh nilai-nilai kesenian Islam.

Adalah dilarang untuk mengambil gambar di dalam masjid ini

Selepas selesai menunaikan ibadat solat dan bergambar kenang kenangan kami semua menuju ke Pusat Bandar Ser Begawan. Destinasi ketiga ialah Pusat Seni dan Kraftangan

Yuyun sangat fokus tengok baginda Sultan Brunei hihiii

Baginda Sultan Brunei dan Tanah Jajahan Negara Brunei.

Daripada sini kami bergerak ke pinggir jalan untuk mengambil gambar Kampung Ayer

Selepas mengambil gambar kami bergerak menuju Tamu Kiangeh

Pertama kali tengok ratna wali

Nak kata ikan kering pon yer nak kata ikan salai berlada pon yer. Hihi

Powerpuff Girls

Penat brader ni jalan-jalan. Panas betul cuaca masa ni.

Destinasi seterusnya Tokong warna merah yang terletak berhadapan dengan Tamu Kiangeh.

Untuk ke Tamu Kiangeh dan Tokong ni aku parkir kereta dekat carpark bersebelahan tamu. Kadar bayaran 50 sen untuk setengah jam

Beli tiket melalui mesin ini

Inilah rupanya tiket parkir yang perlu dipamirkan di dashboard kereta

Setelah itu kami bersepeluh berdua kereta menuju ke Masjid Sultan Omar Ali Saifuddien

Cantik masjid ini tau

Selepas tangkap-tangkap gambar dengan gegals semua (boboiboy semua malas nak masuk, tunggu kat gate je), aku pergi menunaikan solat sunat di masjid ini. Alhamdulillah

Selesa badan selesa semuanya selepas solat. Tak sedap pula. Melawat masjid tapi untuk tangkap gambar sahaja. Lagipon aku kan lelaki. Kalau perempuan leceh sket la kan. Kalau H pula, susah nanti dia nak make up.

Bangunan kat atas ni terletak bersebelah masjid. Bangunan apa pon aku tak tahu.

Selesai semua kami meneruskan agenda seterusnya iaitu ke The Royal Regalia Building - Bangunan Alat Kebesaran Diraja

Cantikkan bangunan ini berkubah putih

Kurang asamnya buruh. Memberakkan tahinya ke belakang baju aku. Nani perasan terus tegur. Nasib ada Isteri cantik cerdik dan solehah penyejuk di mata menenangkan hati memcuci kesan taikkan tersebut.

Dalam bangunan ni banyak maklumat informasi yang dapat diperolehi institusi beraja Negara Brunei

Selepas itu kami semua menuju ke destinasi seterusnya iaitu Hua Ho Department Store. Bangunan Yayasan tak silap aku.

Di celah-celah bangunan ini boleh nampak masjid. Cantik.

Alhamduillah dapat juga aku makan Jollibee

Nahhhhh...set spegghati, set nasi ayam BBQ dan nasi ayam goreng. BND15 kawwwww. Huhhhh. Pejam mata je la

Siap-siap makan para-para gegals semua p shopping survenior. H kongsi ngan Nani beli fridge magnet. 3 = BND10

Nampak tak pepero dua kotak di sana ahahhaahaha. Murahnya pepero ni kat Brunei. Yang paling penting Nonshing Ramyun Spicy Mushroom kegemaran aku berharga BND3.80. Kat Suria Sabah pon RM15 oiiiiiiii. Hihiiii.

Tepat jam 7 malam kami beredar dari bangunan yayasan terus menuju jalan pulang sebab kedua-dua imigresen tutup jam 10 malam. Risau pula aku kalau-kalau tak sempat sampai.

Cantikkan pemandangan masjid di waktu malam. Indah.

Singgaj sekejap tangkap gambar di Istana Nurul Iman

Tetiba wan bagitahu aku kereta mereka tinggal satu bar petrol sedangka kereta aku ada lagi 3 bar. Musykil. Hairan bin ajaib. Sedangkan kereta kami auto dan sentiasa beraircond kuat haahaha.

Berhenti stesen minyak pertama selepas Istana Nurul Iman. Dieorg tak bagi isi minyak kereta sebab kereta Malaysia.

Bertanya aku ngan attendant pump minyak. Dia bilang next station gas boleh isi. Ok..!! Terus memecut. Singgah Stesen Minyak Shell Bunut. Alhamduillah boleh isi minyak

Boleh isi Ron 97 sahaja yang berharga BND1.10 seliter. Mampuihhhh. Kereta aku pon aku isi Ron95 woiiiiii. Kat Brunei ada RON97 dan 92 serta Diesel sahaja dijual di pam minyak ini.

Jam 9.30 kami sampai di Immigresen Brunei dan seterusnya ke Miri.

Alhamdulillah. Selesai dan selamat perjalanan kami. Next time aku nak pergi lagi sini sebab ada satu lagi tenpat aku x pergi yakni Jerudung Park.

Aku sangat seronok jalan-jalan kali ini. Aku rasa lebih bahagia apabila bersama H. Mungkin H dah tahu mainkan peranan sebagai co pilot. Sebab sebelum ini sangat berharap dekat aku. Yang dia tahu nak follow je hihiiii.

Ya, sayang saya kat awak tidak pernah kurang malah makin bertambah dari hari ke hari. Semoga kita berdua dikurniakan rezeki yang banyak dan berkat serta kekal bersama selamanya bahagia sentiasa dibawah rahmatNYA.

Bulan September 2014 nantila dengan hipo kot aku pergi hahaha. InsyaAllah.

Unknown said...

Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
+6282216270779
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

Bogalakon transport said...

Assalamualaikum...wr...wb...Tuan/Puan Perkenalkan kami Bogalakon Tour sebuah Company yang memberikan perkhidmatan tour groud handing di beberapa tempat favorit lawatan.
Insyallah,driver & tour guide kami santun,jujur dan mesra yang selalu akan bawa anda ke tempat kawasan favorit Bandung,Jakarta,Bogor.
Bagi Tuan/puan yang hendak bercuti ke Bandung,Jakarta,Bogor city Tour dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung,Jakarta dan Bogor,boleh hub kami:
Pin BB : 265577D0
Call : +6285722 692 692
WhatsApp : +6281220 375 375
Facebook: Dicky Bogalakon{dicky.bogalakon@facebook.com
Email: bogalakontour@gmail.com
Insyaallah dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik.
Terima Kasih.

sallam..
Tuan/Puan..

Kami dari SYAQILLA HOLIDAY TRIP SOLUTION
menawarkan sewa kereta murah dan service ok!
untuk melancong di bandung dan di jakarta..
kami juga memiliki driver yang berpengalaman di bidang pelancongan,
dan kami juga menjamin ke selesaan kereta nya..
harga kereta yang kami tawarkan :

-toyota avanza
-mini bas (25 seat)
-medium bas (35 seat)
-big bas (45 seat)

Harga dijamin berpatutan dan jimat tentu dengan service yg tetap memuaskan hati..

harga kereta tersebut sudah termasuk :
-minyak/petrol
-parking
-tol
-driver meal
Per hari nye kereta boleh guna dari pukul 08AM hingga 10PM

kami juga menyediakan pakej hotel + transport seperti :
3D2N :
*untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

4D3N :

5D4N :
**jangan ter agak-agak bila Tuan/Puan menginginkan pakej yang sesuai bajet..

Group yang telah kami layani adalah dari :
- Kelab Proton Malaysia
- UITM Malaysia
- TV3 Malaysia
- rombongan group shopping dari Brunei Darusallam

Service inshaAllah memuaskan hati, sila tengok pelbagai testimoni2 dari bermacam client kami dalam halaman facebook kami

hotel yang kami sediakan ada option 2 star/3 star/4 star bergantung sesuai keinginan, semua type hotel confirm with free breakfast buffet, wifi dan facility hotel lain nye

"YOUR COMFORT AND YOUR SATISFACTION IS OUR TRADITION"
untuk mengenai pakej selengkap nya,Tuan/Puan boleh hubungi kami kat :
Wasap +6287821007999
Blog: http://syaqillaholidaytripsolution.blogspot.co.id/
E-mel : salamahrizkiaumaira@gmail.com
Fan page : syaqillaholidaytripsolution
Tima kasih ..

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280 / +6282282222896
Call : +6282214441280 / +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL
Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung... Wassalam dan Terima Kasih...

Whatsapp : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

Whatsapp : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)

Bogalakon transport said...

BogalakonTour Bandung terdapat perkhidmatan pemandu / pakej lengkap percutian ke Bandung dan Jakarta.

Terdapat pakej percutian iaitu:

Eksekutif Gold Package = pemandu, hotel, makanan dan tiket lawatan (per pax)

Pakej Perak Busines = pemandu, hotel dan makan (per pax)

pakej Bronze pemandu ekonomi dan hotel (per pax)

Pakej pengangkutan pemandu = Service sahaja (per hari)

Kadar Sewa Kereta sehari:

Seat 15 Hiace commuter
Tour bandung Rm300
Tour jakarta Rm330

* Termasuk: minyak, bayaran letak kereta, tol, pemandu.

* Tidak termasuk: bayaran masuk ke tempat-tempat orang pelancong untuk menyemak & Kereta.

Sila Tuan Dan Puan memutuskan tempat lawatan Ikut program tentatif yang telah disediakan atau Ikut anda.
Kami akan memberikan perkhidmatan yang terbaik,jujur,baik dan sopan.
Syarikat kami adalah 100% Pemandu muslim dan tidak perlu bimbang tentang makan sedap dan pasti halal.

Tempah Pantas sekarang dan dapatkan harga terbaik/murah dari syarikat kami.
InsyaAlloh amanah dan barokah.

panggilan
+62 8 12 21 21 567

bogalakontour@gmail.com
bogalakontour@yahoo.com

www.bogalakontour.com www.sewakeretamurahbandung.com

Mudah-mudahan maklumat yang saya berikan boleh memudahkan urusan percutian anda.

Wassalam...wr..wb.

Terdapat pakej percutian iaitu:

Eksekutif Gold Package = pemandu, hotel, makanan dan tiket lawatan (per pax)

Pakej Perak Busines = pemandu, hotel dan makan (per pax)

pakej Bronze pemandu ekonomi dan hotel (per pax)

Pakej pengangkutan pemandu = Service sahaja (per hari)

Kadar Sewa Kereta sehari:

Seat 15 Hiace commuter
Tour bandung Rm300
Tour jakarta Rm330

* Termasuk: minyak, bayaran letak kereta, tol, pemandu.

Kami akan memberikan perkhidmatan yang terbaik,jujur,baik dan sopan.

Tempah Pantas sekarang dan dapatkan harga terbaik/murah dari syarikat kami.
InsyaAlloh amanah dan barokah.

panggilan
+62 8 12 21 21 567

bogalakontour@gmail.com
bogalakontour@yahoo.com

www.bogalakontour.com www.sewakeretamurahbandung.com

Wassalam...wr..wb.

*Sorry Participate Sale*

BOOM SALE ..Just For The Month Of September

Pakej Perkhidmatan 4d3n Bandar Bandung (Hotel, & Pengangkutan)...Murah sampe pengsan...

syarat dan Syarat

* Jumlah harga Seorang Adalah:

Rm 395/orang jika 2 orang
Rm 330/orang jika 3 orang
Rm 285/orang jika 4 orang
Rm 250/orang jika 5 orang
Rm 235/orang jika 6 orang

-1 Bilik muat 2 orang tidak di join sehingga Selesa Sangat, semasa 4hari 3malam

-Termasuk sarapan pagi ala bufet.

# Hotel berbintang 2 #

-Hotel Dpalma
-Hotel Hyper In
-Raffles Home

> Tidak termasuk makan tengah hari dan makan malam

> Tidak termasuk kos tiket lawatan per kereta atau perorang di Tempat lawatan dengan itenary.

Sila Tuan/Puan memutuskan Tempat lawatan boleh Ikut tentatif Program yang Sudah di sediakan ATAU Ikut rancangan Sendiri.

Tempaan :

Call +6287824600700

WhatsApp +6281220375375

www.bogalakontour.com
www.sewakeretamurahbandung.com

Unknown said...
This comment has been removed by the author.

Sorry Participate Sale*

Rm 270/orang jika 5 orang
Rm 250/orang jika 6 orang

-1 Bilik muat 2 orang tidak di join sehingga Selesa Sangat, semasa 4hari 3malam

-Termasuk sarapan pagi ala bufet.

> Tidak termasuk makan tengah hari dan makan malam

> Tidak termasuk kos tiket lawatan per kereta atau perorang di Tempat lawatan dengan itinerary.

Tempahan :

WhatsApp +6281313232315

Mytripbandoeng@gmail.com

Semoga maklumat yang saya berikan memudahkan urusan anda bercuti ke Bandung.
Wassalam…wr…wb

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan/Puan, semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)… Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
WhatsApp : +6282282222896
Email : dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
Website : http://www.Dhanitourindonesia.com
Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan.. Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang…
Kami pun menyediakan pakej transport sahaja, pakej transport dan hotel, pakej fullboard
Wassalam, Terimakasih…
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung… (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja.. Terima kasih…

“DON’T COMPLACENT WITH CHEAP PRICE”

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan/Puan, semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (aamiin).. Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta/Jogja. Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta/Jogja dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
WhatsApp : +6282282222896
WhatsApp : +6282280000071
Call : +6282280000071
Email : dhanibandung@yahoo.com
Blog : melancongdibandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
Website : www.Dhanitourindonesia.com Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan.. Insya Allah kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang… Kami pun menyediakan paket Transport dan Hotel.
Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung/Jakarta/Jogja.
Kami menyediakan pakej Transport dan Hotel, Pakej Full Board.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik Dhani Tour Bandung Transport… (Insya Allah) Jom mari melancong diBandung/Jakarta/Jogja Murah sahaja..
Terimakasih

RAJA OMBAK said...

HORAS … !!! JOM KE MEDAN … !!! JOM KE DANAU TOBA … !!!
SALAM KENAL TUAN AND PUAN . MINTA IZIN NAK IKUT PROMOTE KAT BLOG TUAN / PUAN

PERKENALALKAN KAMI DARI AGENCY PELANCONGAN TIARA TOURS INDONESIA. KAMI ADALAH AGENCY PELANCONGAN YANG BER LICENSED DAN PROFESSIONAL. KAMI MENAWARKAN PAKEJ – PAKEJ MELAWAT MURAH KE MEDAN, DANAU TOBA, BERASTAGI DAN TEMPAT – TEMPAT SHOPPING MURAH DI BANDAR MEDAN.

PAKEJ LAWATAN LAINNYA KE PADANG, BUKIT TINGGI, BANDA ACEH, PULAU SABANG, JAKARTA , BANDUNG, JOGYAKARTA , BALI, LOMBOK, MAKASAR, BUNAKEN, MENADO, TORAJA.

PAKEJ DITEMPAH SANGAT MENARIK, HEMAT DAN LAYANAN BEST. PILIHAN HOTEL DAN BILIK BERSIH, MAKANAN MENU MELAYU / MOSLEM RESTAURAT (100 % HALAL ) DAN BERPASAL PERHIKMATAN KAMI DISOKONG BEBERAPA UNITS KERETA BARU DAN BUS PERSIARAN.

DISINI KAMI BAGIKAN PAKEJ MELAWAT KE MEDAN DAN KE DANAU TOBA
PROGRAM 04 HARI / 03 MALAM ( FULL SERVICE )
TAK ADA EXTRA BAYAR.
TAK ADA TIPU – TIPU !!!
HARGA PAKEJ 04 HARI / 03 MALAM MYR : 380 (10 ORANG )
HARGA PAKEJ 03 HARI / 02 MALAM MYR : 275 (10 ORANG )

LAKE TOBA TOUR 05 DAYS – 04 NIGHT
02 SAMOSIR ISLAND, 01 NIGHT BERASTAGI, 01 NIGHT MEDAN

MARKET : MALAYSIA
ITINERARY : PRIVATE TOUR

DAY 1 : MEDAN – PARAPAT – SAMOSIR ISLAND
Arrival at Kualanamu International Airport will be welcomed by Tour Guide/Driver. After meeting services drive to Parapat via Pematang Siantar. Enroute you will enjoy a nice view with palm and cocoa estates. Stop over at Paten Shop for relax and shopping local snacks. Lunch will served in restaurant . Arrive in Parapat by ferry /boat transfer to Samosir Island. Check in at botel and dinner will be servet at resturant or hotel.

DAY 2 : SAMOSIR ISLAND TOUR
Breakfast in hotel. In the morning by boat charter cruise to Samosir Isalnd to visit Tomok village to see the ancient tomb of King Sidabutar and Ambarita traditional village. Shopping Tours. Lunch will be served in restaurant. Afternoon free program and enjoy the Lake Toba. Dinner at restaurant.

DAY 3 : SAMOSIR – PARAPAT - BERASTAGI
Breakfast at hotel. By boat /ferry transfer to Parapat. Leave Parapat for Berastagi through marjarunjung valley. Enjoy ginger tea and fried bananas (personal expenses). Stop at Sipiso Piso waterfall to see this magnificent 110 metres tall waterfall drops from Karo highland with back ground the view of Lake Toba. Proceed to Berastagi and arrival in Berastagi visit the central fruit market to buy tropical fruits, vegetables and flowers. Check in at hotel. Dinner at restaurant

DAY 4 : BERASTAGI – MEDAN
Breakfast at hotel. Drive to Medan via Sembahe the windy road and enjoy a nice view from Puncak Sibolangit. Arrive in Medan to visit Maimun Palace to see the Palace of the Sultan of Deli which was established on 1888 and Grand mosque at Jalan Mesjid Raya. Lunch in restaurant. Shopping Tour. Check an hotel and Dinner at restaurant. Free program

DAY 5 : HOTEL – AIRPORT
Breakfast at hotel. Free program until time transfer to Kualanamu International Airport for return flight. Tour End.

SERVICES TERMASUK :

ISUZU ELF (11 ORANG ) MYR 235 / HARI
TOYOTA HIACE (11 ORANG ) MYR 320 / HARI
MEDIUM BUS ( 27 ORANG ) MYR 500 / HARI

NOTE :
HARGA SEWA KERETA SUDAH TERMASUK :
• DRIVER
• PATROL
• EKSIDENT INSURANCE
• GOVERNMENT TAX