Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 19, 2014

Octopus Masak Merah ala H versi Ahjuma di Korea

Ini cerita hari ahad lepas bila mana aku ke Pasar Filipin untuk beli sayur-sayuran dan buah-buahan.

Tetiba ternampak ada sorang makcik dan anaknya menjual octopus yang kecil-kecil dan warna putih persis octopus masa aku,H, DJ dan Sue makan di Korea tahun lepas.

Ni haaa..memori terindah bersama H, DJ dan Sue di Seoul Korea

Flashback......




Memang superb makan kat sini. Makan octopus dengan nasi, daun apa entah dan sengkuang hihiiii.

Jadi.....

Aku beli setengah kilo berharga RM3.00. Murahkan. Aku pon pelik sebab apa murah. Mungkin bukan makanan pilihan utama pembeli kot. Aku tengok orang pon lalu lalang je kedai makcik ni. Macam aku je yang menyinggah hahhaaa.

Aku pon apa lagi, memblender cili kering ngan bawang pastu menunggu H ambil turn masak hahaha

tetiba....H tanya. Macam mana nak siang octopus ni ?? hahahah

Aku pon tak tahuuu hahahhaa. Apa lagi, bukak Youtube la kannn.

How to clean OCTOPUS hihi..=)



Okay, dapat ilmu baru macam mana nak siang octopus hihi.

Fasa 1: Octopus yang belum disiang


Fasa 2: Octopus yang telah disiang


Fasa 3: Octopus yang siap siaga sedia di makan hihi...=)


Alhamdulilllah rezeki kurnian tuhan dengan limpah kurnia rezekinya kami dapat makan makanan yang sedap sambi mengimbau kenangan manis kami di Korea Selatan.

Thanks my dear yobo. H memang sangat masterchef bila masak masakan merah pedas.

Ya. insyaAllah kami pencen nanti aku nak buka kedai makan Nasi Lemak hihiii. Mesti laku punya sebab H yang masak lauk ikan bilis dia yang sedap tu hihiiii ...=)


Aku nak g KOREA SELATAN la.... kena kumpul duit semula niiii =)





No comments: