Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 14, 2014

Pantai Bungai, Bekenu, Miri, Sarawak

Tatkala kawan-kawan aku pergi menjelajah ke Gua Niah, aku dan H bergerak ke menuju ke Pantai Bungai, Bekenu. 

Pantai yang cantik. 

Seringkali masuk itinerary bagi sesiapa yang ke Miri. 

Ini merupakan kali pertama aku ke sini. Owner homestay pon ada mencadangkan aku untuk ke sini. 

Kalau tidak, homestay yang kedua yang aku booking berada di sini la. Tapi nasib baik juga. Sejam perjalanan juga ke Bandaraya Miri. Jauh juga tu kalau nak gerak ke Brunei. 

Kalau dari Miri kita akan jumpa jalan masuk ke pantai ini (sebelah kanan) dahulu kemudian baru simpang ke Pekan Bekenu (sebelah kiri). 


Nampak je signboard ni terus masuk yer hihiiii





Sempat juga aku melelapkan mata kannnn. Thanks H tangkap gambar ni. Nampak sangat handsome hahahaha. 






Pantai ini tak lama lagi akan jadi lebih baik sebab ada perancangan kerajaan untuk membangunkan pantai ini. Mungkin lepas ni akan menjadi tarikan utama tumpuan pelancong. 

Di kawasan pantai ni ada tamu, tempat jual hasil tanaman. H beli mangga seringgit je hihi. Dapat 6 biji rasanya. Ada juga jual sayur, nasi goreng, berger, pisang goreng, kelapa muda dan lain-lain lagi. 

Mungkin kalau next time kalau nak tinggal di sini. Mungkin untuk beristirehat menenangkan jiwa, menyejukan hati luaskan pemikiran ini merupakan tempatnya.

Homestay yang aku booking tu namanya Rashidah Homestay, ada 4 bilik, tepi laut. Boleh BBQ oooo hihiiiii. Semalam hanya RM150. 




1 comment:

Awin said...

Blh minta contact no owner homestay x? Tq