Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 17, 2014

16 September 2014 - Selamat Hari Malaysia


Selamat Hari Malaysia yg ke-51 kepada semua rakyat Malaysia

Aku juga terkesan ke atas pembentukan Malaysia ini. 

Bagi aku sebagai seorang perantau di Negeri Sabah, Negeri di Bawah Bayu yang aman dan indah permai ini, ianya merupakan satu keunikan.

Sebagai seorang penjawat awam persekutuan di Sabah ini, aku perlu untuk mendapatkan Pas Kerja yang diluluskan di bawah sek 66(1)(d) akta imigresen 1959/63. Tanpa Pas Kerja ini, anda boleh dikira sebagai macam pembantu rumah tanpa izin dan salah dari segi akta imigresen. 

Setiap kali aku ingin pulang balik kampung halaman, aku perlu untuk mendapatkan cop keluar dan juga cop masuk di kaunter imigresen Malaysia. 

Dokumen Perjalanan Terhad merupakan satu dokumen yang sangat penting bagi aku untuk urusan keluar dan masuk negeri sabah dan sarawak ini.

Dokumen ini sah untuk 5 tahun dan tahun depan aku kena perbaharui DPT tersebut. 

Belum lagi aku terfikir untuk berpindah balik ke semenanjung. Tapi tiba waktunya nanti, pasti aku akan berpindah. 

Sesungguhnya, negeri sabah negeri indah penuh budaya, aman, makmur, penduduk yang baik dan juga rakan sekerja yang sentiasa memberi kerjasama yang baik dengan niat yang satu untuk meningkatkan taraf kesihatan rakyat Sabah. 

=============================

Hari ini juga aku membuat kejutan di subuh hari. Aku menghadiahkan seutas jam tangan dan sebuah buku untuk bacaan isteri tersayang. 

Harapan agar pemberian ini menjadi pendorong kepada H untuk meneruskan kecemerlangan beliau menjalankan tugas sebagai seorang isteri. 




2 comments:

AjlaA said...

ehem. lama xjumpa sek66(1)(d)

Mr. H said...

hahahha...wujud lagi ke x buku tu..?? hahahhaha