Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 2, 2014

Terima Kasih Sayang


Cerita ini menjadi cerita sedih untuk aku. 

Pelik pula hari ini KK tidak hujan seperti biasa. 

Aku bersiap-siap untuk ke Taman Tun Fuad untuk beriadah, jogging dan panjat bukit. 

Tapi hati aku berat, dengan dah siap-siap tu aku pon batalkan hasrat ke situ dan terus naik basikal statik. 

Kayuh punya kayuh punya kayuh, 5 minit di bawah 40km/jam. 

Aku rasa kepala aku berat sangat macam nak pitam. 

Aku rebah di hadapan tandas dan sempat mengetuk pintu tandas, H ada di dalam. 

H keluar. 

Aku terbaring dan sesekali mata aku nak katup mcm rasa nak tidur. 

Tetiba kepala aku sakit sangat. 

Presuure macam dalam kapal terbang. Kepala aku berdengung. H cakap pon berdengung aku dengar. 

Acapkali aku menguap. Kurang oksigen mungkin. 

Penglihatan aku sikit-sikit menjadi kelabu.  Aku rasa nak pitam. (Ini kali ke-2, first time masa kat sekolah dulu). Aku lawan, aku gagahi diri. Aku ajak H pimpin aku ke tingkap sebab aku nak oksigen lebih. 

Penglihatan semakin kabur dan hitam putih. Sempat aku berpesan kepada H. Kalau aku pitam, bawa aku p hospital. 

Aku lawankan pitam aku tu. 

Tetiba dalam keadaan luar kawal, aku muntah yang sangat banyak. Habis langsir aku sembur. Baju dan seluar apa tah lagi. 

H pimpin aku masuk bathroom. Aku terduduk dan H cuci kesan muntah. 

Secara beransur-ansur aku rasakan yang badan aku semakin pulih. 

H ajak aku p hospital tapi aku menolak. 

Selesai mandi bersih badan. Aku pergi berehat dan baring. 

Pelik...

Aku check tekanan darah aku pula, 124/80

Ermmmm.....entah laaaaa. 

(Sampai lupa nak tengok rindu awak 200%)

My Dear H, thanks for everything, i love you so much, to the moon and back. =)

No comments: