Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 22, 2015

Jalan Jalan Cari Makan di Kota Kinabalu, Sabah

Post ini aku tujukan khas untuk kawan aku Dayah J =)

Katanya nak datang masa cuti merdekan nanti dan bertemakan rutin harian menjadi kesukaan jiwa dan raganya iaitu MAKAN La Kauuuuuuuuu......!!!!!!!!!!

Time of contact Less than 24 Hours.

Katanya hari Ahad 31 Ogos 2015, akan balik dari Kudat menuju ke KK.

Makanya aku bajet-bajet dia sampai KK masa tengahari.

So, destinasi pertama ialah: 

1. Lokan Bakar + Dadih Kelapa + Kelapa Bakar
di Salut.

Sebab: Kalau jalan dari Kudat, elok just nice lalu depan Shell Telipok yang ada sekolah, turn right direct terus ke Salut. =)







2. Sessi ABC Buah-buahan + berJERUK-Jerukkan dan berSunSet
di Tanjung Aru





3. Dinner Seafood di Segama atau belakang Pasar Filipon tapi kalau nak lagi nice pergi Gayang Seafood. Ada surau...lepak sampai lebam pon boleh hihihihi


4. Coffee session di Signal Hill. View KK dari atas bukit =)

5. Sebelum balik ke semenanjung, aku plan nak bawa dia g makan 
Ngau Chap di Ngau Chap Keningau di area OUM, Lintas




========================================================================

Benda kena bawa balik:

1. Kopi Tenom Cap Yit Foh

(ini yg 2in1. Better yang serbuk lagi)

2. Teh Sabah (kalau x beli pon xpa sebab kat Semenanjung pon ada jual)
3. Kuih Cincin made in Papar
4. Amplang made in Tawau
5. Ikan Bilis Mata Biru
6. Ikan Liking made in Kota Belud
7. Madu made in Kudat


9 comments:

DJ said...

Hahahaha! Ni aku sayang ko lebihhhh ni gemok!kahkahkah!terbaekkkk!

DJ said...

Hahahaha! Ni aku sayang ko lebihhhh ni gemok!kahkahkah!terbaekkkk!

Mr. H said...

Hahahahaha.....aku buat satu pengorbanan ni....anak bini aku balik Tanah Melayu 29hb...aku balik 2hb sept. ada meeting kat putrajaya =)

harap2 dapat bawa ko makan makan hahahah...

Siput tu kena try yer, namanya siput tarik...1st time aku jumpa kat Sabah la kekekkeke

Bibie Karim said...

Siput tu memang sedap. Fav aku. Order yang tu je rasa dah heaven giler.

DJ said...

Hahaha ok gem, satu lg msuk list cafe dak bibie ni..hehehe

DJ said...

Hahaha ok gem, satu lg msuk list cafe dak bibie ni..hehehe

AjlaA said...

hurmmm. kitorang datang dulu xbawak pun g sini T_T

Mr. H said...

Mana cafenya tu..?? Mcm siok jaaa

Unknown said...


Assalamualaikum...

Kami menyediakan perkhidmatan sewa kereta dan homestay di Kota Kinabalu pada harga paling murah

1. Viva RM90
2. Myvi RM120
3 Saga RM120
4. Alza RM140
5. Exora RM150
6. Avanza RM170
7. Vios RM180
8. Urvan RM230

Homestay RM100.00 semalam

Hubungi sy Raziman utk pertanyaan lanjut 0129600702
0129600702 (Whatsapp)