Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 4, 2016

Bukit Taman Tun Fuad, Bukit Padang, Kota Kinabalu, Sabah


Taman Tun Fuad, Bukit Padang menyediakan satu medium fasiliti yang baik untuk sesiapa yang ingin eksesais macam aku hahhaa.... =)

Selalu juga aku ke sini.

Taman Tun Fuad ni ada trek jogging, water theme park, restoren nelayan (seafood), gerai pasar tani dan yang paling utama bagi aku ialah Bukit Taman Tun Fuad hihiii... Suka hati la pula bagi nama. Ya, setau aku tiada la pula namanya kikikiiii.

Tujuan utama aku ke sini selalunya berjogging kemudian naik bukit =)

Kalau nampak signboard bawah ni, kalau turun ke bawah kita akan menuju ke jambatan tasik untuk ke seberang.



Bergoyang - goyang pulak aku rasa bila aku jalan atas jambatan ni.


Yang macam rumah tu la Restoren Nelayan. Belum pernah aku cuba


Set RunKeeper pergi hiking, START.

Bermua mendaki tangga depan tu dan terus terus dan terus lagi hahahaha

Sampai jumpa bukit ada tangga kayu.

Bermulalah daya ketahanan kaki, peha dan betis diuji dengan dahsyatnya. Hahahaha

Berbekalkan sebotol air 500ml, aku memdaki tanpa melihat ke atas. Naik je tangga. Psiko jugakla kalau tengok ke atas. Berhenti sekejap, tengok bawah, seram pulak aku tengok hahahha


Dah sampai atas baru boleh tangkap gambar hahahahaa

Kalau naik bukit ni, aku kalah dengan H. Dia boleh turun naik turun naik turun naik dengam selambernya. Sangat kuat. Bagus kannnnn....

Yang tak bagusnya, sebab dah biasa eksesais kuat, masa getir nak bersalin, selamber jalan kaki dari A&E ke Wad Bersalin. Check rupanya dah bukak 6cm. Fuhhhhh bahaya betul. Aku pulak yang seram nihhhhhh

Ok, sampai kat dataran pertama ni, aku rehat sekejap sebelum aku sambung balik jalan untuk ke puncak.



Bukit yang kedua pulak ni best sikit. Ada 2 jalan. Pecah 2...nak naik tangga buatan ikut kanan, nak landai sikit ikut kiri.


Tangga trail ini ada 2 jenis pulak..sebelah kanan tangga kayu, sebelah kiri jalan tangga tayar isi tanah.


Ya, sikit lagi nak sampai puncak. Lagi nak sampai, lagi penat oooooo


Haaa sinila dataran puncak. Aku ingat aku panjat pukul 3 terang matahari ni, aku sorang je la kan... Sekali ada je orang melepak-lepak buang penat kat sini hihiiii

Terus aku snap gambar. Boleh nampak likas, country height, KK







1st time pulak aku tengok menatang ni. Apa benda ntah. Aku pon tak tahu



Last time aku naik layan sunset. Kali ni aku naik, x sabar aku nak turun.

Panas woiiiiiii hahhahaa.=)

Esok H ajak jogging sini...alamak, macam penatt je hahhaha...=)

Kalau dapat pusing jogging lari atas trek, jauhnya 2.11km tapi kalau pakai RunKeeper doa kira bila time lari ja, kalau berjalan tak kira.

Cehhhhh....2 round kot aku jogging, check RunKeeper dia cakap 2km lebih je...citttttt

Hiking turun naik 3km. Dari tempat tangga naik mula-mula kat jambatan ke carpark dekat dekat 1km.

Achievement aku:
Semalam :
 jogging 1 round

Hari ini:
Jogging walking 2 round
Naik puncak
Jalan kaki 1km balik ke carpark

Hasilnya:
Badan aku berpeluh dalam aircond time nak sleep.....

Cehhhhhhh......peluh aku weh.

4 mac naik sorang2, 6 mac ada tambahan 10kg kat depan...bawak KA dalam baby carrier panjat bukit hhaahhaah...=)

No comments: