Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 26, 2014

Laksa dan Sup Ketam

Hari ini hari ahad, hari ini aku rajin masak2 hahahaa....

Usai solat subuh secara berjemaah...aku dan H merajinkan diri untuk mengeluarkan peluh di taman tun fuad stepehen (kena paksa sebenarnya sebab perut dah x berapa kempis). 

Dapat buat seround je pon...punya panattt hihiii. 

Lepas tu kami pergi ke pasar besar dan pasar filipin untuk beli barang dapur. 

Banyak jugakla kami beli banyak jugakla duit abes hahaha.

Penat abes duit beli barang dapur (seteresss aku) kami p sarapan. Ya la, membazirkan bakar lamak...kenala topap balik muhahahaa.

Selesai sarapan, balik rumah. Maka dengan itu bermulalah transform jadi chef  untuk isteriku hahahaa. 


YesZzaaa....inila hasilnya. Laksa..!!!! Percubaan pertama aku sebenarnya hahaha. Memang pekat aku buat, ikan kembong sekilo kot haahaha. Sampai blender pon x jalan bila letak semua ikan2 tu hihiiiii. Hasilnya aku pon x sangka. Bagi aku sedap la kannn. Hahahaa....janji kenyang. 

Then kami g potong rambut (aku buat style ala2 flat top) dan sambung p jalan2 suria sabah g shoping2. Elok masuk maghrib kami balik rumah. 

X dan aku tuko baju ye, terus main masak2 buat sup ketam 3 ekor hahaa. 


This is itttt...!!!!! Hihiiiiiii. 

Alhamdulillah atas kurniaan rezeki, semoga diri tidak lalai menempuhi hidup ini. 

Good night H

No comments: