Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 1, 2016

Terminal 2 Kota Kinabalu International Airport Dalam Kenangan 2015


Tanggal 14 November 2015 merupakan tarikh bersejarah antara aku, AirAsia dan Terminal 2, KKIA.

Pesawat AK5135, membawa aku terbang keluar dari Terminal 2 ke KLIA. 

Ini merupakan pesawat terakhir yang membawa aku terbang dari Terminal 2 kerana selepas ini semua operasi AirAsia akan bepindah ke Terminal 1, KKIA.


Kali terakhir melihat perkataan Terminal 2 dalam pesawat yang parking kat sini.


Ermmmmm....x pernah lagi aku naik kapal terbang PRINCE ni....mungkin satu hari nanti.

Banyak kenangan manis dan pahit berlaku di lapangan terbang ini.

Antara yang paling aku tak suka ialah bila nak menghantar kawan-kawan aku yang nak berpindah balik pulang ke semenanjung. Tapi aku, masih di sini di bumi indah di bawah bayu.

Mat blek je aku hantar kat Terminal 1. 

Berjaga semalaman kat KFC dan Surau sebab nak naik pesawat awal pagi.

Parking kereta dam moto sesuka hati kat Terminal 1 sampai berminggu-minggu hahahaha...=)

Dan pengalaman pertama puteraku menghirup udara segar Kota Kinabalu, Sabah pada 22 Julai 2015...=)

Pindah ke Terminal 1 sebenarnya aku tak berapa minat sangat. hahhahaha. 2 tiket aku dah kena bagi notification minta tambah duit airport tax. cisssss

Parking moto kereta dah tak boleh secara percuma. Semua berbayar unless berduit nak bayar saman abam polis. IPK Sabah dekat je pon hahahhaha.

Kemudahan dan keselesaan memang diaras berbeza tapi bagi aku nak menapak ke acah acah skybridge pastu turun tangga skybridge pastu nak naik balik tangga kat pesawat buat aku berfikir macam mana kalau ada masalah nak berjalan. Macam mana aku nak bawa mak nanti. pelan-pelan la jawabnya.

Apa-apa pon aku masih tercari-cari dimanakah Starbucks Terminal 1 KKIA hahahha...=)

Babai Terminal 2, KKIA...=)

No comments: