Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 26, 2016

Kena Main Dengan Kedai Perabot Seri Jati Enterprise, Penampang, Sabah

Sejak tahu H dapat pindah balik semenanjung, terkeluar jugakla hasrat hati H nak beli Perabot Jati, nak bawa balik semenanjung.

Beberapa kedai kami survey. Dekat jalan Tuaran Bypass, Tebobon dan kami ke Penampang.

Sampai di Penampang kedai Seri Jati Enterprise ni H menunjukkan minat nak beli set kerusi kayu jati dan set meja makan. 

Memang cantik tapi aku cakap kita kena tengok kat semenanjung jugak, manatau harga lebih kurang atau lebih murah

Bila kami balik semenanjung baru baru ni, di Sungai Besar, perabot jati yang sama jauh lebih murah dari kedai ini.

Balik ke Sabah, aku ngan H pergi la ke sini untuk menuntut kembali deposit sebanyak RM200.

naaaaaaa...... Kedai Seri Jati Enterprise ini tak bagi kami ambil balik deposit...!!!!!!

Disuruh kami ambil barang. Kena paksa beli. Patut boleh pergi report kat KPDNKK la kan. Bukak fail baru RM5.

Masa minta deposit aritu dia tak bagitahu pula non refundable, silap aku juga tak tanya. 

Tapi secara logiknya, Perabot Jati kot..slow moving products. Patut aku ngan H buat bodoh je masa minta deposit. Nasib baik. Haritu dia minta RM300 untuk deposit. Haishhhh kenapala aku begitu careless kali ni. H nak sangat. Tak dapat aku nak kontrol. Kelam kabut dia p ambil duit. 


Inilah kerusi yang 'DIPAKSA' beli sebab kalau tak beli tak dapat duit balik. Kena tambah lagi duit RM80.00.... Haishhhh...patut tak payah beli kan...report terus KPDNKK. Ok, Lesson Learnt. Lepas ni, kalau kena lagi report terus.

Kepada sesiapa yang nak beli perabot jati kayt kedai ni. AWAS dan BERHATI HATI...!!!!! 
Tak payah letak deposit. Dah kompom nak beli je terus.

No comments: