Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 16, 2015

KLIA (KUL) - Kuantan (KUA) - Subang (SZB)



Route ke atau dari Kuantan unik. Melalui pencarian internet (fuhhhh ayat....) aku dapati yang ada flight ke Kuantan kalau dari KLIA - MAS, kalau dari Subang ada Firefly dan Malindo Air.

Untuk ke Kuantan aku pilih MAS sebab aku dari Sabah touchdown kat KLIA2 dan terus ke KLIA by ERL Transit (RM2.00) dan ber MAS kali pertama setelah di take over menjadi MAB hihihihi dengan harapan bukan kacang sebagai refreshment. hahahahhaha

Flight delayed. Grrrrrr........9.30 katanya boarding tapi jam 10 malam baru take off. Haishhhhhhh.

Perjalana berflight paling pendek kedua aku pernah naik. 1st time masa naik MasWing ke Labuan =)

Setengah jam dah sampai Kuantan. Kesian aku tengok terkejor kejor stewardess nak serve air epal dan kacang. WHATTTTTTTTTTTTTT..............ya, masih Salted Peanuts hahahhahahahahahhaha walaupon telah di MAB kan. Nasib aku bijak pilih seat kat belakang - belakang sebab kompom makanan lamnbat sampai kalau kat depan depan hahaha.




Kacang kegilaan ramai dan air epal minuman kesukaan aku. Kena offer air oren sebab dah habis dari tray stewardess dan dengan hensemnya aku berkata, xpa, saya tunggu hihihihiihihi.


Sampai je kat Lapangan Terbang Sultan Ahmad Shah, Kuantan aku terus keluar ambil beg dan cari teksi.



Tambang teksi dari airport ke Rocana Hotel RM35.00

=======================================================================

Balik ke Ke Kuala Lumpur kali ini kau turun di Subang (SZB). 

Saja turun SZB nak jumpa sahabat. =)

Kaunter check in di Kuantan sebab tiada pon Kiosk tu. Tapi OK je, Lagi bagus, check in, masuk barang dan selesai. Ermmmm...tak nampak kenapa kena check in dulu. Kalau takda check in luggage OK kot kan...pantas...masuk Boarding Hall terus.

Airport Kuantan ni dalam proses renovation. Kaunter Sewa Kereta kat luar. Kedai makan pon kat luar bangunan.

Kali ini aku naik ATR ...!!! kekekek...terbayang-bayang duduk sebelah kipas masa naik MasWings aritu ahahhahaha. Kali ini aku duduk kat seat 1A.

Phuiiiiiii....sebelah Emergency Door Exit. Tak memasai kena study macam mana nak bukak pintu tu hahahhaha =)


As usual, Malindo punya refreshment. Kira OK la perjalanan 3o minit makan sekut ngan air. Tapi apa ke jadahnya pergi balik dari BKI ke KUL makan sekut ngan air....oh maiiiiiiiii hahahahha...=)







Study study, jangan tak study.



Excited aku bila touch down di Subang. Landing pon smooth dan yang paling best mengembalikan nostalgia hantar Arwah Tok dan ayah cu pergi Mekah =)

Tempat yang sama handbag mak kena ragut. Kuang ajo punya pencopet.

1st time aku landing sini. Best airport dia, besar dan banyak kedai makan kekekkekeke.


Melepak dengan mat blek. Mat blek fetch aku kat airport terus balik rumah dia, on da way singgah minum minum dulu makan cheese Nan hihihi =)

No comments: