Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 31, 2014

Hari Raya Ke-2


Bangun pagi, mandi-mandi, solat subuh pastu tido balik. X bagus, x bagus hahahaaa. 

Pastu tidur aku dikacau oleh Hana dengan Nawrah. Grrrrr... Boleh pula dia tarik kaki aku. Ni H la ni suruh hahahaa. 
Punya malas aku nak bangun. Sekali Hana bawa solivite sebagai sarapan. Yela-yela...aku pon bangun dan minum sampai habis muhahahhaa. 

H g siapkan sarapan pagi untuk satu keluarga.

Kemudian seperti yang dirancang kami semua tunggu misbah sampai dulu di rumah kemudiannya baru bergerak ke Kampung Sungai Buluh yang dekat Bukit Rotan tu. 

Aku & H berjaya kidnap Hana dan Hada naik kereta yang aku pandu hihiiii.

Seperti biasa, ude (H) melayan kerenah budak berdua ni sambil-sambil tu tangkap gambar hihiiiii. 

Hada sebelah kiri dan Hana (kakak) sebelah kanan. 






Dan akhirnya.....


Tidur hahahhha...comel-comel hihiiiii. 

Nak dekat sampai rumah Angah Sungai Buluh, budak-budak ni terjaga sebab ude pasang lagu dalam cerita Frozen. Apa benda tah bait-bait liriknya. Yang aku tahu ada 'snowman...' Hahahaha. 

Timing baik punya dengan kak la. Sampai sama-sama sebab kak la datang dari umah abg edi di klang. 


Baby Sofeya Humairah in da house yawww...


Aku suka datang sini sebab rasa dialu-alukan hahahaha. Macam tu. Dah 2 kali dah aku datang sini. Mula-mula dulu selepas kenduri kahwin aku dengan isteri. Eh2...dengan H. 

Sihat dah Angah Laki ni. Haritu macam sakit-sakit aku tengok. Raya kali ni dah sihat. 

Makanan...?? Ermmm sambal kerang memang superb. Aku bukannya suka kerang pon. Tapo menambah jugala kekerangan dalam piring aku hahahaha. 


Comelkan Hada. Pandai dia bergambar, memosing. Agak photogenic hihi =) Lawa wa Chantek sungguh ude sebelah Hada tu kan hihiiii. Dia Isteriku. H. 

Dah siap beraya semua, Din dan Fae siap-siapkan anak-anak semua untuk bertolak ke Johor. 


Sedih muka kakak. Peace pon macam kerna terpaksa oleh ude. 

Kemudian kami ke rumah kawan misbah dan terus pulang balik rumah. 

Malamnya untuk pertama kali aku mengimamkan solat jemaah kat rumah ni secara beramai-ramai. (Apadaaaa namapon jemaah). Manakan tidak. Biasanya dengan H sahaja hahahaaa. Ni pula dengan adik-adik ipar dan mak mertua hahahaa. =) 





2 comments:

AjlaA said...

Alhamdulillah. Solat berjemaah 27 kali ganda pahalanya. Hehe. Ble sy n ita nk jmpa imam yg dicari ni ehem

Mr. H said...

hahahaha...ita dah ada, alaa pon ada. Cuma tak tahu je lagi siapakan. Berdoala kerna ianya akan muncul satu hari nanti insyaAllah.