Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, July 27, 2014

Misi Mencari Baju Raya Syawal 1435


Oyeayhhhhh (mcm biasa yuyun cakap)

Hahahhaa....

Misi ini bagi mencari baju melayu a.k.a baju raya aku untuk tahun ini. 

Baju raya H dah lama dah siap jadinya aku ngam H mengerakkan Ops Baju Raya dan seperti biasa aku bukan seorang yang mudah untuk membeli sesuatu yang bukan menjadi pojaan hatiku.  

Misi dimulakan dengan malam pertama aku di kampung isteri dengan mengorak langkah menginjak pedal minyak kereta abah mertua i10 comel menuju ke Stadium Sungai Besar. Perghhhh, meriah. Ala-ala uptown danau kota. 



Adala dua tiga kedai yang mempunyai baju melayu yang berstatus boleh laaaa kemudiannya memcari-mencari dan mencari tetap tiada yang menarik hati. 

Lain yang dicari lain pula yang dapat haha...H pula yang membeli tudung macam-macam, seluar, baju, kerepek-kerepek, kacang dan kekacang serta asam jeruk. Aku..?? Nyarunnnn. 

Jadinya semalam sebelum bergerak ke rumah aku. Aku ngan H pergi Pari Textile Sungai Besar. 

Kat sini ada sedikit sinar harapan bila aku memilih 3 helai baju melayu untuk di cuba. 

Risau aku kalau kalau saiz XL x muat. Bukan bajunya tapi seluar. Kalau baju L pon aku muat. 

 
Tadaaaaa...inilah baju pilihan pencetus ummah aku hahahaa. 

Pakai je terus rasa suka sebab aku suka baju melayu yang bukan jenis tipikal baju melayu yang satu warna. Rasa macam semua orang pon pakai baju melayu sama dengan aku hahaaa. 

Yes, setelah aku pilih baju melayu ni, aku p cari kain pelekat yang ala-ala padan matching mematching untuk disarungkan bila tak pakai seluar baju melayu tu. 

Kes baju melayu aku warna biru sentiasa diingati. Angkata kain pelekat takda yang matching, lama juga aku tak pakai baju melayu tu hahaaaa. 

H menambah koleksi baju kurung cotton dan tudungnya di sini hahaha. 



Raya tahun ini sungguh bermakna bagi aku ngan H. Kalau raya lepas masih bujang, tahun ni berkahwin, tahun depan mungkin ada baby hihiii insyaAllah. Aminnnn. 

Selamat Hari Raya AidilFitri Maaf Zahir dan Batin




No comments: