Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 3, 2015

Pre 1st Anniversary - GO TURKEY - HARI 03: BURSA – CANAKKALE

16 Dis 2014 (2nd Night)
.
- Bertolak ke Canakkale
- Daftar Masuk Hotel.
- Makan Malam di Hotel. (Buffet or Set menu) - CANAKKALE

Perjalanan dari Bursa ke Canakkale (sebutan: cha nak ka le) mengambil masa selama 5 jam 25 minit mengikut peta yang diberikan.

Memang jauh terasa tapi bas persiaran Mercedez Benz tu buat aku ngan H rasa selesa, Tidak terlampau letih.

Sampai di Canakkale kami singgah makan tengahari di Wilusa Restaurant & Cafe. Dihidangkan makanan turki. Di sini pertama kali aku makan Salad bersos Pomegranate. Sos Delima. Sedap oooo. Setiap kali singgah makan mesti aku cari Sos Delima ni hahaha...=)

Dalam restaurant ini ada jual cenderamata dan juga boleh tukar duit.

Alahai, nasi sejemput je dia bagi aku makan. Mana cukup huhuuhuhh



Kat sini belu FM 2 biji. 5 Lira. Mahal...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Selesai makan kami semua berangkat ke TROIA satu kota lama zaman dahulu kala. Macam kembali ke zaman silam pula aku kannn hahahahaha.

Risau juga aku masa naik kuda kayu besar tuh. Tangganya kecil. Sekali H nak naik juga, Seriau aku eh. Tambah pula fetus dalam perut dah membeso. Nak melangkah x nampak kot hihihii...=)

Sesi fotografi sangat best yer hihi. Kawasan tinggalan bangunan yang runtuk unik dan cantik. Ada Odeon yang masih utuh.

Selesai melawat kota TROY kami menuju ke Tusan Hotel. Check in barang rehat-rehat sekejap dan turun semula ke pantai. Hotel ini terletak di tepi pantai. Namun tidak terjaga sebaiknya. Kotor.

Makan malam again, nasi sejemput ngan ikan. Mana kenyang kalau perut aku hahahha.

Balik bilik p layan maggie curry cup  ngan air milo hihi =)

Layan tv yang banyak sungguh channelnya dan tidur yang sangat lena. H pula basuh baju kemudian sidai kat ampaian air panas. Kagum aku sekejap hahaha...=) Memang kering la baju kiteorg kan. Inovasi sungguh hihii...=)

No comments: