Search This Blog

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 17, 2014

Babymoon di Bandung dan Jakarta - 7 - Pelan Prabayar Tri 3


Selesai uruaan check in plaza hotel mangga dua, aku ngan H pergi ke Kompleks Elektronik betul-betul depan plaza hotel. Landmark dia adalah Bangi Kopitiam. 

Setelah pelbagai penjelasan oleh penjual telefon tu. Aku memilih jasa (perkhidmatan) TRI @ 3. IDR83 000. 2 GB kuota internat + pulsa IDR10 00 + IDR3000 servis charge phuiiii..!!!!

Perkhidmatan semua ok. Di jakarta, bandung, kawah putih, tangkuban perahu adalah 3G. Air panas Seri Ater je E. 

Owh ya, semasa aku blk dari kawah putih aku ngan H singgah makan di papito resto. Cissssss...!!!! Dia jual kartu perdana tri IDR30 000 sahaja. KENA TIPU LAGIIIII..!!!!!! Adeiyhhhhhhh. Hahhahahaha....

Aku perhatikan penjual di sini menjual barangan tanpa meletakkan tanda harga. Lebih kepada harga mulut. Tengok gaya dan cakap orang luar.  Terus letak harga tinggi.

Next time kalau aku datang sini lagi, aku nak beli barang kat kedai yg ada tanda harga je la. At least kalau kena tipu puas hati jugak la. 

No comments: