Search This Blog

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 22, 2014

Kembara Miri, Sarawak - Day 2/ Part 3 - Pasar Malam Seberkas

Malam kedua kami di Miri diserikan lagi dengan pergi Pasar Malam di Seberkas.

Aku gerak dari Luak Bay Esplanade ke sini dengn bantuan Waze. Hahaaaa. Rasa macam tak yakin pula tengok peta haha.

Aku ngan H kelam kabut ke sini sebab owner keret sewa dah nak mint balik kereta dah. Janji pulangkan sebelum jam 8.00 malam. Jadi aku ngan H sampai sini lebih kurang jam 7 malam. Syukur, alhamdulillah. Sampai ja kami di pasar malam, william (owner) telefon bagitahu boleh pulang kereta pukul 9 malam. Ada masa lagi 2 jam untuk jalan-jalan di sini.

Sebagai trademark negeri Sarawak. Kek lapis memang banyak dijual di sini. Harga lebih kurang seketul RM10- RM25. Cantik. Memang pandai orang yang buat kek lapis ini kan.

Tarikan paling menarik bagi aku ialah satu gerai yang jual majalah isu-isu lepas. Men's Health isu bulan 11-12/2013 baru RM3.00 hahaa. H beli Reader Digest. Aku dan H belanja RM20.00 di gerai ini. Siap dapat majalah percuma lagi auntie tu bagi =)

Redam di Sarawak, Kuih Keria kat semenanjung. Hihii.

H nak pula makan kuih redam ni. Beli la RM2.00

This is Umai. Hihi. Aku beli umai udang. H yang nak sebenarnya. Tapi dia makan sedikit ja. Aku juga yang menghabiskannyakan. Nasib beli seringgit ja kan.

Apam balik kecil yang garing. Favourite H ni.

Haaaaa....ini tarikan paling menarik. Satay ayam dan daging campur ikut suka hati haha. Kami beli RM6.00. Dapat 12 batang hihi. Murah kan... =)

Favourite aku. Ikan Pari Bakar. Bolehla. Tapi bukan dalam kategori sedap muhahaha. RM7.00

Syukur, dapat juga H makan buah dabai. Tapi versi Nasi Goreng Dabai. Sebungkus RM3.00

Mula-mula kami was-was nak beli sebab kedai ni banyak angpow dan hiasan-hiasan tahun baru cina. Sekali tengok kat banner kedai tulis Mat Cina/ Puan
Saadiah. Ok..!!! Muslim, terus beli hahahaa. Sedap. Tapi buah dabai macam masin. Tak macam aku makan dengan mak masa jalan ke kuching.

Selesai beli makanan, aku ngan H balik hotel. Makan sama-sama di bilik

Close up sikit nasi goreng buah dabai

Makanan yang kami beli. Air ja buat sendiri di hotel hihi.

Jumlah perbelanjaan di Pasar Malam Seberkas : RM 43.00

Cuma aku terkilan dengan satu pemandangan yang tidak dapat aku maafkan. Sakit mata aku.

Mohon pihak berwajib tolong sediakan tong sampah bagi memudahkan pengunjung membuang sampah. Cacat pamandangan ba ni.  Huhuuu